פתיחת חברה בע"מ



אחת מן האופציות של סטאטוס פתיחת עסק במדינת ישראל היא האפשרות של פתיחת חברה בע"מ. אין כל צל של ספק כי פתיחת חברה בע"מ יכולה לסייע בחיסכון בתשלום המס בצורה משמעותית ביותר, ומלבד זה קיימים יתרונות נוספים אשר עיקרם ייעול התנהלות בית העסק באשר הוא. יחד עם זאת, המומחים טוענים כי לא בכל מקרה כדאי ומומלץ לפתוח חברה בע"מ, וזאת מכיוון שהדבר עלול שלא להתאים להיקף הפעילות ולשיטת הניהול של החברה בה מדובר.
יתרונות של פתיחת חברה בע"מ
היתרון הבולט של פתיחת חברה בע"מ הוא כאמור החיסכון בתשלום המס ובמיוחד כאשר מדובר על חברה אשר עוסקת במתן שירותים שונים ומגוונים, מכיוון שהליך פתיחת חברה בע"מ יוזיל בלפחות חצי את גובה תשלומי המס השוטפים. בנוסף לכך, התנהלות עסקית באמצעות חברה בע"מ מוזילה גם את גובה התשלומים לביטוח לאומי ולמס הבריאות.


חסרונות של פתיחת חברה בע"מ
למרות שהיתרונות של פתיחת חברה בע"מ עולים בהרבה על החסרונות שיש לכך, חשוב להבין ולהכיר גם אותם לפני ביצוע הליכי הפתיחה. עלות אגרת רישום החברה ברשם החברות עומד כיום על כ-1000 שקלים, סכום זה יש לשלם אחת לשנה. ניהול החשבונות של חברה בע"מ יקר בהרבה מניהול חשובות של עצמאי. חסרון נוסף טמון בכך שאת הדוחות השנתיים של חברה בע"מ יש להכין ולהגיש על ידי רו"ח בלבד ועם חתימתו.
כיצד מבצעים פתיחה של חברה בע"מ
הליך ביצוע פתיחת חברה בע"מ מורכב משליחת המסמכים הדרושים לרשם החברות. מסמכים שיש לשלוח על מנת לבצע פתיחת חברה בע"מ הם; בקשה לרישום החברה, הצהרת דירקטורים ראשונים, הצהרת בעלי המניות, תקנון החברה וטופס הגשת הבקשה. על מנת שמסמכים אלה יהיו חוקיים, עליהם להיות מאושרים וחתומים על ידי עורך דין מורשה שמאשר את נכונות כל הפרטים המופיעים בכל אחד ממסמכים אלה. תקנון החברה נחשב למסמך החשוב ביותר מבין כל שאר המסמכים שיש לצרף לבקשה לפתיחת חברה בע"מ ומכיוון שכך הדבר, יש אפשרות לערוך תקנון ראשוני ועם הזמן להחליפו בתקנון מפורט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה