שירות לאומי דתי – שירות לאומי אשר מותאם למגזר הדתי



במשך שנים, ראשי המגזרים הדתיים השונים והמגוונים לא הסכימו 'לשמוע' בשום צורה ואופן על האפשרות של גיוס לצבא עבור כל מי שמשתייך לקבוצות ייחודיות אלה באוכלוסיה במדינת ישראל, ובהמשך על התנדבות במסגרת כל שהיא של שירות לאומי. יחד עם זאת, במהלך השנים האחרונות, יש מגמה ברורה של יותר ויותר בני המגזר הדתי אשר 'מתגייסים' ומתנדבים למסלול של שירות לאומי דתי, שירות לאומי ומותאם למגזר הדתי בארץ על כל המשתמע מכך, מכל היבט ובכל מובן.

שירות לאומי דתי – לא 'פוגע' בסגנון ומסורת החיים הדתיים
אחת מן הסיבות ל'מספרי' הגיוס הגבוהים אשר להם זוכות המסגרות השונות של שירות לאומי דתי כיום, הינה העובדה, כי שירות לאומי דתי כלל לא 'פוגע' בסגנון ומסורת החיים הדתיים של אותם מתגייסים למסלול זה. למען המחשה, שירות לאומי דתי מתרחש במסגרת אשר שומרת על כל כללי הכשרות, מספקת לוח זמנים עם הפסקה בכל אחת ואחת מן התפילות היומיות, כלל לא מחייבת עריכת 'שבתות' ועומדת בעוד קריטריונים חשובים ומכריעים מבחינת המתנדבים הדתיים.



שירות לאומי דתי – חיוני ביותר בעבור השוויון בנטל
במהלך השנים האחרונות, הדיון על השוויון בנטל כפי שהוא צריך להתרחש באופן אידיאלי על ידי כל קבוצות האוכלוסייה בישראל, הפך לאחד מן הדיונים ה'בוערים' ביותר. לכן, שירות לאומי דתי הוא לא רק מסגרת אידיאלית לבני המגזר הדתי בגיל הגיוס, אלא בעיקר חיוני ביותר בעבור השוויון בנטל. בטח כאשר כל מתגייס למסגרת של שירות לאומי דתי לא תורם רק לעצמו, אלא גם לקהילה, לחברה ולמדינה.

שירות לאומי דתי – מתרחש באינספור מסגרות חשובות וחיוניות
גני ילדים ובתי ספר, תנועות נוער מסוגים שונים ובכל הזרמים, קופות חולים, בתי חולים ומרפאות, בתי אבות ובתי חולים סיעודיים, מגן דויד אדום - ועוד אינספור מסגרות חברתיות חשובות וחיוניות הינן רלוונטיות ו'מאויישות' על ידי בני הציבור הדתי, אשר התגייסו למסלול של שירות לאומי דתי אשר משקף את רצונם, מכבד את סגנון החיים הדתי שלהם ומותאם להם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה