פירוק חברה



חברה היא גוף אשר בעת שמבקשים לפרק אותו, יש לעשות זאת בתהליך מבוקר ועל פי כל הנחיות החוק במדינת ישראל. במסגרת שלוש הסיבות לפירוק חברות יש שתי סיבות עיקריות שהן פירוק חברה מרצון ופירוק חברה על ידי בית המשפט, ואילו הסיבה השלישית היא כאמור פירוק חברה מרצון בפיקוח בית המשפט, שהיא בעצם דרך ביניים בין הסיבה הראשונה לשנייה. חשוב לדעת כי פירוק חברה בפיקוח בית משפט לא תמיד נכפה על חברה, אלא שהוא יכול להיעשות על ידי הליך של אישור פירוק החברה בידי בעלי המניות שלה ובקשה לפיקוח בית המשפט על הליך הפירוק.
סיבות פירוק חברה מרצון
פירוק חברה מרצון יכול להתבצע על ידי בעלי החברה ובעלי המניות שלה מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא בכל מקרה בו תמה התקופה אשר קבועה בתקנון לקיומה, או לחילופין, קרה אירוע אשר מחייב את החברה להתחסל על פי תקנון החברה והחברה החליטה להתפרק מרצונה החופשי על ידי החלטה, שעברה באסיפה הכללית של בעלי המניות של החברה. גם החלטה מיוחדת בדבר הרצון להתפרק היא סיבה לפירוקה מרצון, וגם החלטה שלא מן המנין שבגלל חובותיה היא לא יכולה להמשיך בעסקיה, וכי ראוי כי היא תתפרק - זו היא סיבה להתפרקות מרצון. 


מתי מתבצע פירוק מרצון בפיקוח בית המשפט
גם אם חברה החליטה להתפרק מרצון רשאי בית המשפט להוציא צו שהמשך פירוקה יהיה בפיקוח בית המשפט. כל זאת על פי התנאים וההוראות אשר יקבע בית המשפט, ועל ידי כך תהיה לנושים ולמשתתפים רשות לפנות בבקשה לבית המשפט לפירוק החברה והכל כפי שיראה לבית המשפט כצודק מטבע הדברים.
הליך פירוק חברה בפיקוח של בית המשפט בישראל
במידה ובית המשפט החליט כי פירוק חברה מרצון יעשה בפיקוח שלו כפי שהוסבר למעלה, הרי שעליו לפעול על פי ההוראות והתנאים אשר יקבעו על ידי בית המשפט במדינת ישראל, ויש לעקוב אחר התקנות אשר מצויות בתקנות החברות (פירוק חברות) משנת 1987 ולכל הוראותיהם לצורך תהליך תקין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה