זכיינות



זכיינות היא מבנה עסקי בו עסק חדש רוכש זכויות על עסק קיים לשימוש בשם, בסמלים ובשיטה העסקית שלו. כל בעל עסק יודע כי לוקח זמן רב עד שלומדים כיצד לנהל את העסק, שלא לדבר על כך שלוקח זמן רב עד שיוצרים לעסק את השם שלו. כאשר רוכשים זכיינות נהנים מבסיס של עסק שיש לו שיטת ניהול שהוכחה כעובדת, משם שמביא לקוחות ומתמיכה לאורך פעילות העסק.

זכיינות

שיטת ניהול
כאשר נכנסים לעסק הזכיינות חשוב להבין כי קודם כל נהנים מהידע של העסק הקודם, כלומר עסק חדש אינו צריך להמציא עצמו מחדש. כמובן, בעלי עסקים אשר רוצים כל הזמן להמציא משהו במקום לנהל את העסק שלהם, ימצאו ששיטה זו לא אידיאלית עבורם, אבל בעלי יכולות גבוהות בתחום הניהול יהנו מאד ממודל זכיינות אשר מאפשר להם להנות מידע רב בתחום אליו הם נכנסים ונסיון של העסק המקורי.

שם שמביא לקוחות
עסק שאין לו לקוחות אין לו למעשה זכות קיום. האתגר הגדול ביותר של העסק הוא להביא אליו לקוחות. כאשר פותחים עסק כזכיינות נהנים מהשם של העסק המקורי. כך אנו רואים במסעדות, בתי קפה או חנויות ששם זכיינות היא שיטה שמצליחה להביא לעסק החדש לקוחות וזאת כבר מהיום הראשון. זכיינות מוכרת לבעל העסק החדש שם והלקוחות מעוניינים בשם הזה ופשוט מחכים שהעסק ייפתח.

ליווי
עסק שהוא עסק זכיינות נהנה לא רק משיטת ניהול שהוכיחה את עצמה ושם שמביא לקוחות אלא גם מליוי עסקי. הליווי הוא מצד מי שמוכר את הזכיינות. למי שמוכר יש עניין רב בהצלחת העסק החדש ולשם כך הוא מעמיד לרשותו את הליווי המתאים. תהליך הליווי מאפשר לבעל העסק החדש לשאול שאלות, להתייעץ ולמעשה להרוויח יותר בפועל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה