תאונות אישיות תלמידים



ביטוח תאונות אישיות תלמידים נקבע בחוק חינוך חובה משנת 1949. על פי החוק, כל מי שזכאי לחינוך חינם יהיה מבוטח גם בביטוח תאונות אישיות. התשלום עבור פוליסת הביטוח נגבה מההורים בסכום שנקבע על ידי ועדת החינוך של הכנסת. הסכום חייב להיות מפורסם בחוזר מנכ"ל רשמי לפני תחילת שנת הלימודים והחוק אוסר על כפל גביית ביטוח תאונות אישיות. המשמעות היא שביישובים שבהם הרשות המקומית גובה את דמי הביטוח ישירות מההורים, אסור לגבות דמי ביטוח גם בבית הספר.

יש כמה מאפיינים ייחודיים שניתן להצביע עליהם בהקשר של ביטוח תאונות אישיות תלמידים. ראשית, הביטוח חל על קהלי יעד מגוונים. הוא תקף בקרב ילדים בגילאי 3-5 בגן ילדים, נערים בכיתות א'-י"ב במוסדות חינוך מוכרים, תלמידים שהגיעו לגיל 18 וסיימו את תכנית הלימודים בכיתה י"א וכל תלמיד שטרם סיים את חוק לימודיו אך קיבל את אישור שר החינוך. שנית, הביטוח חל על התלמיד במשך 24 שעות ביממה. הוא תקף בכל ימות השבוע ומאפשר קבלת פיצויים גם אם לתאונה אין קשר לפעילות המוסד החינוכי.




עם מי מתייעצים לגבי תאונות אישיות תלמידים?
כדאי להתייעץ עם מזכירות בית הספר לגבי הגשת תביעה בגין תאונות אישיות תלמידים. ניתן גם לפנות לגורמים רשמיים במערכת החינוך, לרשות המקומית או למנהלי המחוז. הביטוח מקנה זכאות לפיצויים במקרה של נכות זמנית, קבועה או מוות שנגרמים כתוצאה מתאונה והפיצוי לא קשור לשאלה באשמת מי היא נגרמה.

כמו כן, ניתן להתייעץ עם עורך דין פרטי לגבי ביטוח תאונות אישיות תלמידים. כך ניתן לבחון לעומק את סעיפי החוק ולבדוק על מה הם חלים. יש לבחור עורך דין עם התמחות בענף ועם ניסיון מוכח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה