כתיבת תסריט


מהו תסריט? מה החשיבות של התסריט ביצירה הקולנועית?
נפתח בהגדרה של תסריט: תסריט הוא המתווה שמכתיב כיצד ליצור סרט קולנועי או סדרת טלוויזיה. למעשה, מדובר במסמך כתוב וארוך, שבו מוצגות הסצנות השונות והדמויות השונות ביצירה, הדיאלוג והאירועים השונים – והוא למעשה הרעיון שעליו מבוססת כל היצירה הקולנועית. ברור אם כן שתסריט הוא אחד המרכיבים הבסיסיים והחשובים ביותר בכל יצירה באשר היא, ואין סרט או סדרה שפועלים בלי תסריטאים מהשורה הראשונה. עם זאת, היופי ביצירה הוא היכולת של כל אחד לבצע אותה, ואם גם אתם חולמים על כתיבת תסריט משלכם, ויש לכם רעיון – אתם צריכים לדעת כיצד לעשות זאת נכון.




כתיבת תסריט – ארבעת השלבים מרעיון לתסריט כתוב
בתהליך של כתיבת תסריט ישנם ארבעה שלבים הכרחיים, שכל אחד מהם הוא בעל חשיבות נפרדת בתהליך היצירה. השלב הראשון הוא כתיבת תקציר – סינופסיס. הסינופסיס הוא למעשה הרעיון לעלילה ולהתרחשויות השונות, שמוגש לגופי השידור וההפקה השונים בכדי למשוך את תשומת הלב של מי שיכול לממן את הפרויקט. לאחר הסינופסיס כותבים טריטמנט – מתווה ארוך ומפורט יותר של העלילה, החלוקה לסצנות ולאירועים והדמויות עצמן, שחסר רק את הדיאלוג בין הדמויות. השלב השלישי הוא כתיבת התסריט עצמו, שבו נכתב גם הדיאלוג בין הדמויות ולמעשה מדובר בתסריט הסופי. השלב הרביעי הוא תסריט הצילומים, הנכתב יחד עם או רק על ידי הבמאי, שמוסיף גם את הנחיות הצילום השונות, בכדי להכווין את המוצר המוגמר.

כתיבת תסריט – תהליך שדרושים עבורו כלים והכשרה מקצועית
לא פשוט כל כך לכתוב תסריט, ולמעשה כתיבת תסריט היא אחד התהליכים המפרכים והקשים בעולם היצירה הקולנועית – כזה שצריך לקבל עבורו הכשרה מקצועית בכדי להוציא לפועל היטב. לימודים בתחום הם בהחלט אפשרות איכותית בכדי לקבל את ההכשרה הזאת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה